Κυριακή 17 Μαΐου 2015

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

επιστήμη 

αρνητικές συνέπειες από την κακή χρήση της

ΕΚΔΟΣΕΙΣ SMARTLEARN- ΣΕΛ 103- 108
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
α. υλικός τομέας:

1.      Το φυσικό περιβάλλον μολύνεται και καταστρέφεται με την υπερεκμετάλλευση.
2.      Η ανθρωπότητα απειλείται με τα όπλα μαζικής καταστροφής.
3.      Με την εκμηχάνιση της παραγωγής αυξάνεται η ανεργία.

β. πνευματικός – ψυχολογικός τομέας:

1.      Η εξειδίκευση των επιστημόνων οδηγεί συχνά στη μονομέρεια.
2.      Στερεί τη χαρά της δημιουργίας, αλλοτριώνει τον άνθρωπο από την εργασία και τον εαυτό του, εξαιτίας του υπέρμετρου προγραμματισμού και της αυστηρής μεθοδολογίας.
3.      Οδηγεί σε υπερβολικές φιλοδοξίες και αίσθηση υπεροχής.


γ. ηθικός – κοινωνικός τομέας:

1.      Ο επιστημονισμός εξαφανίζει κάθε αίσθημα ανθρωπιάς. Απανθρωποποιεί το άτομο, αμβλύνει τις ηθικές του αντιστάσεις.
2.      Καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιστημόνων στο πλαίσιο της προσωπικής προβολής και διάκρισης.
3.      Καταρρακώνεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, υπονομεύεται η ελευθερία του ατόμου, αφού η επιστήμη μπορεί να γίνει όργανο για την εξαπάτηση, υποδούλωση και εκμετάλλευση των ανθρώπων.
4.      Με τα ανθρώπινα πειράματα εμφανίζονται νέες ανίατες ασθένειες.

προϋποθέσεις για την ανθρωποκεντρική αξιοποίηση της επιστήμης

α. Ο επιστήμονας πρέπει να διακρίνεται από:
1.         Παιδεία με ανθρωπιστικές αρχές και πνεύμα ελευθερίας.
2.         Γενική μόρφωση και ψυχική καλλιέργεια, ώστε να θέτει τις γνώσεις του στην υπηρεσία του ανθρώπου και να ασκεί το έργο του με υπευθυνότητα και αίσθημα κοινωνικής συνείδησης.
3.         Αυτογνωσία, για σωστή επιλογή στόχων, που να ανταποκρίνονται στα προβλήματα της ζωής.
4.         Ευσυνειδησία, ηθικές αρχές και αξίες.
β. Η ειρήνη επιτρέπει στον επιστήμονα να επιδίδεται απερίσπαστα στο ανθρωπιστικό του έργο.

γ. Η επανιεράρχηση των στόχων και αξιών του σύγχρονου ανθρώπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιο σας θα δημοσιευτεί μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ευχαριστούμε!