Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Επαναληπτικό Διαγώνισμα Λατινικών Κείμενα: 30-40



Επαναληπτικό Διαγώνισμα Λατινικών

Κείμενα: 30-40
Sed paulo post filius eius castra hostium praeterequitavit et a duce hostium his verbis proelio lacessitus est: «Congrediamur, ut singularis proelii eventu cernatur, quanto miles Latinus Romano virtute antecellat». Tum adulescens, viribus suis confisus et cupiditate pugnandi permotus, iniussu consulis in certamen ruit; et fortior hoste, hasta eum transfixit et armis spoliavit.

Ille se in scamno assidentem apud focum et ex ligneo catillo cenantem eis spectandum praebuit. Samnitium divitias contempsit et Samnites paupertatem eius mirati sunt. Nam cum ad eum magnum pondus auri publice missum attulissent, ut eo uteretur, vultum risu solvit et protinus dixit: “Supervacaneae, ne dicam ineptae, legationis ministri, narrate Samnitibus Manium Curium malle locupletibus imperare quam ipsum fieri locupletem; et mementote me nec acie vinci nec pecunia corrumpi posse”.

Tandem puella, longa mora standi fessa, rogavit materteram, ut sibi paulisper loco cederet. Tum Caecilia puellae dixit: “ego libenter tibi mea sede cedo”. Hoc dictum paulo post res ipsa confirmavit. Nam mortua est Caecilia, quam Metellus, dum vixit, multum amavit; postea is puellam in matrimonium duxit.

Α. Να μεταφράσετε τα αποσπάσματα ”Congrediamur….spoliavit” και “Nam cum ad eum…corrumpi posse”.
Μονάδες 40
Β1. Nα γράψετε στο τετράδιο σας ό,τι σας ζητείται
filius: κλητική ενικού
virtute: αφαιρετική πληθυντικού
se: δοτική ενικού στο α΄πρόσωπο
pondus: αιτιατική πληθυντικού
auri: αιτιατική ενικού
risu: αιτιατική ενικού
locupletem: ονομαστική ενικού
pecunia: γενική πληθυντικού
sede: γενική πληθυντικού
dictum: αφαιρετική ενικού
Μονάδες 10
Β2. Να γράψετε τα παραθετικά (όπου αυτό είναι δυνατό) στους υπόλοιπους βαθμούς. Στα επίθετα να λάβετε υπόψη σας το γένος, την πτώση και τον αριθμό
fortior, ligneo, magnum, longa, multum
Μονάδες 5
Β3. Nα γράψετε στο τετράδιο σας ό,τι σας ζητείται
Praeterequitavit: προστακτική ενεστώτα β’ ενικό
Congrediamur: γενική γερουνδίου
transfixit : γ’ ενικό υποτακτικής παρακειμένου στην αντίθετη φωνή
contempsit: γενική ενικού μετοχής μέλλοντα, αρσενικού γένους
mirati sunt: γ’ ενικού υποτακτικής μέλλοντα
uteretur: β΄ ενικό υποτακτικής ενεστώτα
mementote: απαρέμφατο παρακειμένου
cederet: γ΄ πληθυντικό οριστικής συντελεσμένου μέλλοντα στην ενεργητική φωνή
confirmavit: απαρέμφατο ενεργητικού παρακειμένου
duxit: γ΄ πληθυντικό οριστικής παθητικού ενεστώτα
Μονάδες 10


Β4. α. mortua est: Να γραφούν οι τύποι της ενεργητικής φωνής
Μονάδες 3
β. fieri: Να γραφούν τα απαρέμφατα
Μονάδες 2

Γ1.α.  fortior hoste:Nα δηλωθεί ο β΄ όρος σύγκρισης με τον άλλο τρόπο.
Μονάδες 3
β. Να μετατραπεί η παθητική σύνταξη σε ενεργητική στην πρόταση: a duce hostium his verbis proelio lacessitus est
Μονάδες 4
γ. ut eo uteretur: να δηλωθεί ο σκοπός με όλους τους δυνατούς τρόπους.
Μονάδες 4
Γ2. α. cum ad eum magnum pondus auri publice missum attulissent: Να αναγνωρίσετε την πρόταση
Μονάδες 3
β. Να δηλώσετε τον συντακτικό ρόλο των παρακάτω όρων: viribus, cupiditate , hasta, cenantem, legationis, Samnitibus
Μονάδες 6

γ. paulo post, longa mora standi: Να δηλωθούν με ισοδύναμη έκφραση
Μονάδες 4
 δ. quam Metellus multum amavit: Να συμπτύξετε την πρόταση σε μετοχή
Μονάδες 3
ε. fessa: Να αναλύσετε την μετοχή με όλους τους δυνατούς τρόπους
Μονάδες 3


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιο σας θα δημοσιευτεί μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ευχαριστούμε!