Κυριακή 17 Μαΐου 2015

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

διαφήμιση 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ SMARTLEARN- ΣΕΛ 85-97
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
θετικές επιδράσεις της διαφήμισης

  1. Ενημερώνει τους καταναλωτές για:
τα προϊόντα (τιμή, χρησιμότητα). Παρέχει, έτσι, τη δυνατότητα σύγκρισης και επιλογής μεταξύ ομοειδών προϊόντων, με αποτέλεσμα να κερδίζουν χρόνο και χρήμα.
κοινωνικά θέματα και προτείνει μέτρα πρόληψης (κάπνισμα, AIDS).
  1. Διαδραματίζει θετικό ρόλο στην οικονομική πρόοδο μιας χώρας με:
την αύξηση παραγωγής και κατανάλωσης προϊόντων
την ανάπτυξη του εμπορίου
  1. Συμβάλλει στην περιστολή της ανεργίας:
δημιουργούνται νέα επαγγέλματα (διαφημιστές, μακετίστες, γραφίστες)
απασχολούνται περισσότεροι άνθρωποι για την αύξηση της παραγωγής

  1. Προσπορίζει οικονομικά κέρδη στα ΜΜΕ, ώστε να είναι αδέσμευτα από τα πολιτικά κόμματα και να επιτελούν καλύτερα τον έλεγχο στην εξουσία
  2. Ορισμένες διαφημίσεις καλλιεργούν την καλαισθησία
  3. Ο ανταγωνισμός οδηγεί τις βιομηχανίες στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των τιμών. Έτσι βελτιώνεται το επίπεδο ζωής του ανθρώπου.
αρνητικές επιδράσεις της διαφήμισης


  1. Προβάλλει πρότυπα κατανάλωσης και τελικά πρότυπα ζωής και αξιών τέτοιων που μεταβάλλουν τον πολίτη σε εύκολο θύμα της απληστίας του κεφαλαίου.
  2. Η διαφήμιση επιβάλλεται με το να πλήττει καταλυτικά την ελευθερία της βούλησης:
αλλοτριώνει ψυχολογικά τον άνθρωπο. Χάνοντας τη δύναμη του για πρωτοβουλία,  ο άνθρωπος δεν είναι πια ο εαυτός του, είναι ήδη ένας άλλος του οποίου η προσωπικότητα τον αντικατέστησε
πετυχαίνει τον εθισμό των μαζών, εκτός από την αποδοχή και υπακοή σε διαφημιστικά μηνύματα, στην αποδοχή μηνυμάτων πολιτικού και ιδεολογικού περιεχομένου. Έτσι, οι μάζες απογυμνώνονται έντεχνα από το αναφαίρετο δικαίωμα και καθήκον τους να αποφασίζουν για την τύχη τους.
  1. Δημιουργεί πλασματικές ανάγκες και αυξάνει το άγχος για την απόκτηση των διαφημιζόμενων προϊόντων.
  2. Η συνεχής διαφήμιση παραπληροφορεί και αποπροσανατολίζει τον καταναλωτή για την ποιότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.
  3. Προκαλεί φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας, βία, εγκληματικότητα, ιδίως στους νέους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα καταναλωτικά αγαθά.
  4. Επιδρά αρνητικά στον ιδεολογικό κόσμο του ανθρώπου:
το καταναλωτικό πνεύμα αμβλύνει το ενδιαφέρον του για τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα
γίνεται υλιστής, ενώ απομακρύνεται από κάθε είδους ανώτερα ιδανικά και αξίες.
  1. Ευτελίζει την προσωπικότητα του ατόμου με:

την κακή αλλά και προσβλητική χρησιμοποίηση των ατόμων και κυρίως του γυναικείου φύλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιο σας θα δημοσιευτεί μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ευχαριστούμε!