Κυριακή 17 Μαΐου 2015

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗ| ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 - ΜΝΗΜΕΙΑ-ΜΟΥΣΕΙΑ

Σπουδαιότητα μνημείων 
Ενώνουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον φανερώνοντας την αδιάσπαστη συνέχεια ενός έθνους.
Είναι θεματοφύλακες αξιών και προτύπων . Μυούν στις αξίες του μέτρου και του ανθρωπισμού.
Οδηγούν στην καλύτερη γνώση του παρελθόντος .
Ενισχύουν τη αγάπη για την πατρίδα, την εθνική συνείδηση
Διευρύνουν τους ορίζοντες και  αποτελούν αφορμή για έρευνα και μάθηση.

Κοιτίδες πολιτισμού και παιδείας .
Είναι μέρη ομορφιάς, αισθητικής απόλαυσης, αλλά και κίνητρα για καλλιτεχνική δημιουργία.
Αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά και ωθούν αφενός στη επίγνωση της διαφορετικότητας των λαών αφετέρου στην κατανόηση της κοινής μοίρας τους .
Προσελκύουν τουρίστες από όλο τον κόσμο, γεγονός που οδηγεί  στην οικονομική ανάπτυξη της  χώρας .

Σύγχρονος άνθρωπος και μνημεία

  Ελάχιστες, επιφανειακές επισκέψεις.
  Τουριστική και εμπορευματοποιημένη αντιμετώπισή τους .
  Βανδαλισμοί μνημείων.


Αιτίες αδιαφορίας
 Η τεχνοκρατική παιδεία και η εξειδίκευση , που επιφέρει πνευματική μονομέρεια
Η κερδοσκοπία και ο ατομικισμός .
Η γενικευμένη κρίση των αξιών και η απομάκρυνση από την παράδοση.
Η οικογένεια δεν επιτελεί ορθά τον παιδαγωγικό της ρόλο, καθώς σπάνια γαλουχεί το παιδί με αξίες πολιτισμικές, οι οποίες προσφέρουν στο παιδί ερεθίσματα για ενασχόληση με την παράδοση, την Τέχνη, τα μνημεία.
Οι πνευματικοί άνθρωποι αδυνατούν να αφυπνίσουν το λαό σχετικά με την αξία της παράδοσης .
Το σχολείο αντιμετωπίζει επιδερμικά την παράδοση , παρέχει χρησιμοθηρική-βαθμοθηρική γνώση, αδιαφορεί για την απώλεια του διδακτικού και παιδευτικού χαρακτήρα  των εκδρομών.
Τα μέσα ενημέρωσης προβάλλουν ακροθιγώς το παρελθόν .
Η πολιτεία αδιαφορεί για την διατήρηση της παράδοση και την διαιώνιση των αξιών της
Οι νέοι προβάλλουν αντιπαραδοσιακοί θεωρώντας το παλαιό ξεπερασμένο και αναχρονιστικό.

Προτάσεις
Άτομο: Ανάπτυξη πνευματικότητας και αντίσταση στον τεχνοκρατισμό και τον υλισμό.
Οικογένεια : Επισκέψεις σε χώρους μνημείων με πρότερη διδασκαλία και ενδελεχή ξενάγηση ,
Σχολείο : Διδασκαλία συναφών μαθημάτων , δημιουργικές εργασίες , προγράμματα ανταλλαγών στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ένωσης.
Πνευματικοί ηγέτες - Πολιτεία  :Ανάληψη των ευθυνών τους και συντονισμένη δράση.
Μέσα πληροφόρησης : Εκστρατεία ενημέρωσης για τα μνημεία και την σημασία τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιο σας θα δημοσιευτεί μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ευχαριστούμε!