|
ΕΚΔΟΣΕΙΣ SMARTLEARN, σελ. 30 |
|
ΔΟΚΙΜΙΟ
|
ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
|
·
Προσωπική - υποκειμενική λογική αλλά και
διαισθητική, εμπειροκρατική και, συνεπώς, εκλαϊκευτική προσέγγιση ενός
επιστημονικού ή άλλου θέματος
·
Παρουσίαση μιας ή ορισμένων πτυχών, κατάθεση
στοχασμών, προβληματισμών, διατύπωση θέσεων χωρίς οριστικό - δεσμευτικό
χαρακτήρα
|
·
Συστηματική, μεθοδική διερεύνηση,
αντικειμενική - απρόσωπη ανάπτυξη ενός ειδικού επιστημονικού θέματος
·
Παρουσίαση όλων των πτυχών, διείσδυση σε
λεπτομέρειες, εξάντληση του θέματος, εξαγωγή τεκμηριωμένων, οριστικών
συμπερασμάτων
|
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
|
Άνθρωπος των γραμμάτων, στοχαστής
|
Επιστήμονας, ειδικός μελετητής
|
ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ
|
Επίκληση στη
λογική, στην αυθεντία αλλά και στο συναίσθημα
|
Επίκληση στη
λογική και στην αυθεντία
|
ΓΛΩΣΣΑ
|
·
Αισθητικά επεξεργασμένη
·
Λογοτεχνική σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό
|
·
Δηλωτική, λιτή, ακαλλώπιστη,
·
Επιστημονική ορολογία, ειδικό λεξιλόγιο
·
Ακριβολογία
|
ΎΦΟΣ
|
Υποκειμενικό -
προσωπικό, οικείο, άμεσο, συναισθηματικά φορτισμένο σε μικρότερο ή μεγαλύτερο
βαθμό
|
Σοβαρό, επίσημο, πρόσωπο, ψυχρό,
αυστηρό, αντικειμενικό, ουδέτερο
|
ΚΟΙΝΟ- ΔΕΚΤΗΣ
|
Ευρύ κοινό μορφωμένων,
καλλιεργημένων, προβληματισμένων ανθρώπων
|
Περιορισμένο, ειδικό κοινό
επιστημόνων, μελετητών, επαγγελματιών
|
ΣΚΟΠΟΣ
|
Ανάπτυξη προβληματισμού,
ευαισθησίας, καλλιέργεια, τέρψη του δέκτη
|
Μετάδοση συγκεκριμένων γνώσεων,
μόρφωση του δέκτη.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιο σας θα δημοσιευτεί μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ευχαριστούμε!