-Δημιούργησε ένα δικό του πεζογραφικό είδος, που ο ίδιος το ονόμασε «πολύπτυχο πεζογράφημα» που άλλοτε πλησιάζει στον άμορφο μονόλογο,άλλοτε στο δοκίμιο ή το χρονικό ή το σχόλιο.
-Μεταπολεμική λογοτεχνια.
-Βιωματικο υλικο.Αντλεί το υλικό του από τα παιδικά του χρόνια, τον κόσμο της προσφυγιάς, τον πόλεμο και την κατοχή, την μεταπολεμική Ελλάδα. Τα πεζογραφήματα του Ιωάννου αποτελούν μικρογραφίες της καθημερινότητας.
-Λεπτή παρατήρηση, μνήμη.
- Ο Ιωάννου είναι συγγραφέας με ταξική συνείδηση, αφού το έργο του είναι «μια σπουδή στο αστικό τοπίο και τους ανθρώπινους χαρακτήρες της Ελλάδας»
-Η γενέτειρα πόλη της Θεσσαλονίκης (αφηγηματικός χώρος) αποτελεί πηγή έμπνευσης και από αυτήν αντλεί το υλικό του. Λειτουργεί συνήθως ως σκηνικό. Η εμμονή του στον χώρο της Θεσσαλονίκης είναι ενδεχομένως αποτέλεσμα της ενδελεχούς σπουδής της καβαφικής ποίησης ή της παπαδιαμαντικής γραφής,αφού αμφότεροι τοποθετούσαν τα έργα τους στην Αλεξάνδρεια και την Σκιάθο αντίστοιχα.
-Περιπλανιέται στο χώρο και στο χρόνο της, κάτι που λειτουργεί ως ψυχική εκτόνωση, και μετατρέπει το ατομικό βίωμα σε συλλογικό.
-Δεν υφίσταται στα έργα του κάποιο αυστηρό σχέδιο σύνθεσης. Αποδέσμευση του συγγραφέα από την κυριαρχία του κεντρικού μύθου και τη δεσποτεία της πλοκής. Ετσι του επιτρέπεται η ανάπλαση της πραγματικοτητας.
-Σε πολλά πεζογραφήματα το αφηγηματικό υλικό οργανώνεται με την τεχνική των συνειρμών. Μια αρχική παρατήρηση ανακαλεί άλλες που συνδέονται με την αρχική και μεταξύ τους.
- Σε κάποια χρησιμοποιείται η τεχνική των υπαινιγμών.
-Το αφηγηματικό υλικό οργανώνεται με την τεχνική του διασπασμένου θέματος με τρόπο «σπαραγματικό», μέσω συνειρμών ή ευθύγραμμα.
- Η αφήγηση είναι μονοεστιακή και ο αφηγητής ομοδιηγητικός που όμως ο βαθμός συμμετοχής του στα γεγονότα ποικίλλει: άλλοτε είναι πρωταγωνιστής, παρατηρητής, θεατής, αυτόπτης μάρτυρας, κι άλλοτε απλός σχολιαστής.
- Απλότητα γραφής, χρήση καθημερινής γλώσσας, μικροπερίοδος λόγος, εξομολογητικός χαρακτήρας, χαμηλοί τόνοι, ευαισθησία και συγκίνηση ολοκληρωνουν τα γλωσσικά και υφολογικά χαρακτηριστικά της γραφής του Ιωάννου
-Μεταπολεμική λογοτεχνια.
-Βιωματικο υλικο.Αντλεί το υλικό του από τα παιδικά του χρόνια, τον κόσμο της προσφυγιάς, τον πόλεμο και την κατοχή, την μεταπολεμική Ελλάδα. Τα πεζογραφήματα του Ιωάννου αποτελούν μικρογραφίες της καθημερινότητας.
-Λεπτή παρατήρηση, μνήμη.
- Ο Ιωάννου είναι συγγραφέας με ταξική συνείδηση, αφού το έργο του είναι «μια σπουδή στο αστικό τοπίο και τους ανθρώπινους χαρακτήρες της Ελλάδας»
-Η γενέτειρα πόλη της Θεσσαλονίκης (αφηγηματικός χώρος) αποτελεί πηγή έμπνευσης και από αυτήν αντλεί το υλικό του. Λειτουργεί συνήθως ως σκηνικό. Η εμμονή του στον χώρο της Θεσσαλονίκης είναι ενδεχομένως αποτέλεσμα της ενδελεχούς σπουδής της καβαφικής ποίησης ή της παπαδιαμαντικής γραφής,αφού αμφότεροι τοποθετούσαν τα έργα τους στην Αλεξάνδρεια και την Σκιάθο αντίστοιχα.
-Περιπλανιέται στο χώρο και στο χρόνο της, κάτι που λειτουργεί ως ψυχική εκτόνωση, και μετατρέπει το ατομικό βίωμα σε συλλογικό.
-Δεν υφίσταται στα έργα του κάποιο αυστηρό σχέδιο σύνθεσης. Αποδέσμευση του συγγραφέα από την κυριαρχία του κεντρικού μύθου και τη δεσποτεία της πλοκής. Ετσι του επιτρέπεται η ανάπλαση της πραγματικοτητας.
-Σε πολλά πεζογραφήματα το αφηγηματικό υλικό οργανώνεται με την τεχνική των συνειρμών. Μια αρχική παρατήρηση ανακαλεί άλλες που συνδέονται με την αρχική και μεταξύ τους.
- Σε κάποια χρησιμοποιείται η τεχνική των υπαινιγμών.
-Το αφηγηματικό υλικό οργανώνεται με την τεχνική του διασπασμένου θέματος με τρόπο «σπαραγματικό», μέσω συνειρμών ή ευθύγραμμα.
- Η αφήγηση είναι μονοεστιακή και ο αφηγητής ομοδιηγητικός που όμως ο βαθμός συμμετοχής του στα γεγονότα ποικίλλει: άλλοτε είναι πρωταγωνιστής, παρατηρητής, θεατής, αυτόπτης μάρτυρας, κι άλλοτε απλός σχολιαστής.
- Απλότητα γραφής, χρήση καθημερινής γλώσσας, μικροπερίοδος λόγος, εξομολογητικός χαρακτήρας, χαμηλοί τόνοι, ευαισθησία και συγκίνηση ολοκληρωνουν τα γλωσσικά και υφολογικά χαρακτηριστικά της γραφής του Ιωάννου
Τελειο!! Ευχαριστούμε! μπορείτε να βάλλετε και από όλους τους άλλους συγγραφείς; Ήταν πολυ κατατοπιστικά όλα!
ΑπάντησηΔιαγραφή